joi, 2 iulie 2009

filme - 1. comedii

In sfarsit am reusit sa ma adun , chiar o sa ma uit la cat timp imi ia sa scriu toate astea.
Treb sa fiu la sala si nu am avut niciun chef. Adica nici cafeaua nu am baut-o ma duc acolo sa ma chinui singura. Recuperez sapt viitoare, totusi am dat niste bani pe abonament.
Sa o luam sistematic, intai comedii. Imi plac comediile cu gay si travestiti. Cred ca imi place umorul unei minoritati( negrii, evrei). Nefiind parte din majoritate, pot mai usor de pe margine sa vada defectele si sa le satirizeze.
Acum ar treb un top, sa vad daca imi iese. E total subiectiv:
1. Torch Song Trilogy (1988) = e autobiografica, e melodrama, e viata unui om intr-o piesa de teatru devenita film. Nu e despre gay, nu e despre travestiti, e despre viata. Da, misto, deci prima pe lista de comedii e o melodrama ... Pt ce e pe primul loc? Pt monologurile eroului vazute si revazute, pt ca m-am recunoscut in autoironia lui amara.
2. Trick (1999) = am mai zis eu pe diferite topicuri de filmul acesta. E savuros, e memorabil. Si cand am cititi descrierea pe imdb am zis nu merci: doi tipi care se chinuie sa gaseasca un loc sa si-o traga. Cica Shaw intrebat de un incepator : vreau sa scriu o piesa, cam care imi recomandati sa fie subiectul, maestre? - raspunde : un baiat iubea o fata. Sincer: nu in subiect sta farmecul unui film, ci e mai mult de atat.
3. The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994) = vazut pentru prima oara acum multi, multi ani pe tvr 2. Nu cred totusi ca sunt asa lipsiti de prejudecati oamenii lor de la tara. Mi s-a parut mai curand, ca in prea multe filme gay, ca e o lume ideala. Ca e ca intr-un desen animat - e o comedie, deci treb sa radem si atunci totul e posibil, lumea aceasta e ideala, am voie sa fac asa ceva pt ca e o comedie. Mi-au placut costumatiile flamboaiante si Guy Pearce. Un fel de Easy Rider pt filmele gay.
4. Rocky Horror Picture Show (1975) = l-am vazut relativ de curand, inca nu l-am asezat bine in toate casetutele mintii mele, asa ca de aceea nu e printre primele. Ciudat rau cred ca ar fi cuvintele ce definesc filmul . Tim Burton cu ale sale Eduard Scissorhands, A Nightmare Before Christmas si chiar primele Batman - cam cu tot ce ii defineste regia - cred ca s-a inspirat din filmul acesta ( de cercetat). Daca nu, cel putin seamana al naibii de tare. Eroul filmului e un extraterestru din Transsexual, din planeta Transilvania. E si bi si criminal fara nici un fel de constiinta. Ce m-a iritat putin - e musical heavy metal sau rock and roll. Dar totul atat atractiv de decadent. Weird rau. Lui happyjoykill i-ar putea placea asa ciudatenii, i think
5. Shortbus (2006) = simpatic, relaxant. Film de duminica de vazut cu iubita in brate :) The Broken Hearts Club: A Romantic Comedy (2000) - same thing, nice, entertaining. Cred ca si putin depasit :D

Si acum la gramada ce comedii am mai vazut , dar nu merita sa intre niciunde. Nici macar alineat separat nu le acord. The Birdcage (1996) =remake dupa o comedie de succes franceza, dar remake fara niciun fel de initiativa personala. Nu ca ar fi mai reusit originalul - La cage aux folles (1978) - pardon my french . Singura secventa care mi-a placut este cand "mama" incearca sa se comporte ca un adevarat barbat - Nathan Lane face toti banii. Intreaga premisa a filmului mi s-a parut neconvingatoare. In and Out ( 1997) - cred ca am o problema cu filmele mainstrem. Hairspray - cel vechi am vrut sa il vad mai mult pt Devine si am cedat in fata plictiselii .

De la fara 20 pana la si 25 - fuck, dar ia ceva timp. Imi face bine sa imi fac putina ordine. Ce as vrea sa vad si sper sa imi si placa : Another gay movie (2006) = cica parodie dupa filmele cu gay, chiar am chef sa vad adunate si satirizate toate poncifele pe care le-am observat in filmele de gen. Nu prea ma omor dupa parodii ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu