miercuri, 2 septembrie 2009

ce vreau sa ma fac cand voi fi mare

eu cand voi fi mare vreau sa ma fac vanzatoare la librarie. deci nu la papetarie, da? la librarie, din aia cu carti. ca sa nu existe loc de interpretari si sa ma trezesc ca mi se indeplineste gresit dorinta. eu vrea sa fiu vanzatoare la librarie mai ales la humanitas pt ca de acolo eu am luat carti care era evident ca fusesera citite. nu incercati sa ma contraziceti. altfel arata o carte care a fost citita - are paginile rasfirate. unii au si prostul obicei sa intoarca pagina cartii pe partea cealalta cand citesc. dar asta mai mult cand citesc prin metrou sau autobuze. adica stai asa: a luat cartea si prin metrou si autobuz? cartea asta ? a mea? hm, cand eram studenta era o cerere pe e-jobs de vanzatoare la humanitas, oi fi aplicat si nu m-au cautat sau nici nu am ?
oricum, si daca as fi vanzatoare - pe mine m-ar da afara. ca eu as pleca cu cartea. cartea aceea e a mea , a mea, nu primesc alta la schimb. pt ca eu am citit-o . pt ca eu am insemnat-o. pt ca e a mea. si atat. poate ca in timp mi-as dezvolta un raft, apoi un corp de biblioteca doar al meu acolo, la librarie. si ar fi asa un raft mai in spate, mai pe intuneric, sa nu ajunga toti acolo. asa . bine, daca ar cauta cineva neaparat o carte , eu i-as da-o , cu imprumut. si sa lase si buletinul . si uite asa ar deveni libraria - biblioteca. deci, tot prost ar iesi. ah, da, si langa raft mi-as pune si un fotoliu, si o lampa din aia cu picior si uite asa m-as muta acolo. langa raft. duminica as pune o farfurie cu piscoturi si as pune si de un cerc. or fi ghicit aia din cv ca sunt periculoasa, parca era si cu scrisoare de intentie, gata - scrisoarea sigur m-a dat de gol!
da, ar fi si varianta cealalta sa am bani si sa am eu o librarie a mea. dar am auzit eu uimita, la radio, cand eram in liceu ca ii prindeau pe unii ca fura de la libraria " Noi", cea de la Sala Dalles. urat. adica , da - cartea e pana la urma un produs al cuiva, trebuie cumparata , ca si muzica care trebuie cumparata (vedeti ce frumos mi-am invatat lectia de cetatean corect?). dar eu nu as putea sa pun politie sau body-guarzi la librarie mea. si deci as da faliment. asa ca ramane tot cu - cand ma fac mare vreau sa fiu vanzatoare la librarie, de preferinta humanitas. ok, treaca de la mine, sa nu spuneti ca sunt prea pretentioasa - merge si polirom.
nu bibliotecara, ca astea am vazut eu ca dezvolta obiceiuri ciudate. cele de la scoala te priveau mereu cu suspiciune de parca ai avea ceva de declarat inainte de a semna de primire. Verifica mereu copertile. ciudate rau. bibliotecarele nu imi plac.

sper f tare ca nu a inteles nimeni ca eu as vrea ca sa dea faliment humanitasul, nu, deci chiar nu.

2 comentarii: