duminică, 23 august 2009

de ziua mee

undeva in ultimele sapt a fost ziua mee, da, s-a suprapus cu stresul cu ... (nume ce nu mai are voie sa fie pronuntat ca vine cu tot cu amintirile), dar avut noroc cu ea care, scumpa de ea, a incercat:flori, sampanie, cadou, cica sa bagam si niste muzica. si i-am explicat eu ce si cum, sigur nu i-am zis totul. dar uite ca aici pot.
pe la 18 ani m-am uitat in oglinda, ma asteptam sa fiu mai frumoasa, mai desteapta, nu? doar facusem 18 ani! nimic. si am plans, patetic nu?
apoi pe la 26 cred i-am dat afara pe toti invitatii. pe toti. m-am oprit in mijlocul casei si am remarcat ca multi nu stiau de ce se afla acolo. venisera la o beute gratis, se daduse zvon. si am inchis calculatorul, muzica si am zis afara, fara sa ma mai intereseze cine, toti. era ziua mea si era timpul sa fac socoteli si in haosul acela nu puteam. si nu au mai venit. oricum am ajuns sa apreciez urarile de la persoane vag cunoscute, dar nu din cei care trimit si de paste si de anul nou si de orice sarbatoare oficiala la gramada.

s-o fi mirat ca nu am dat petrecere, cine stie ce o fi fost in mintea ei. povestea cu datul afara i-am spus-o. i s-o fi parut o chestie teribilista. si mult timp cred ca o spuneam in sensul acesta.
eu: la ce varsta a murit isus?
sor-mea:33. de ce? sper ca nu ti-au venit idei?
eu: ... (ignorat intrebarile, dat cu alte treburi)
sor-mea: sa iti cumpar cosciug?
eu: de ce? doar eu voi reinvia.
hei, nu va aruncati cu idei stupide. sincer, nu e cazul, era doar o discutie, stabilisem spontan niste asemanari, atat. nici macar credincioasa nu sunt. era doar o discutie. atat.

mi s-a mai intamplat ca ceilalti sa incerce sa imi impuna asa o atmosfera de sarbatoare cu ocazia. mi s-a parut ciudat, fals. in fiecare zi e ziua mea, in fiecare zi. nu pt ca trec peste fiecare zi, nu e o corvoada asta. e doar ziua mea pt ca aflu alte lucruri, pt ca vad lucruri frumoase, pe care multi - in graba lor- nu le observa. toate acestea ma imbogatesc.

incerc sa imi amintesc daca macar in copilarie ... un tort cu lumanari, vecinii din bloc, suflat lumanari, pus dorinte pe care le uitam ( ca si cele puse cand imi cadea o geana), cadouri - erau ce imi doream? sufeream daca nu erau acelea? nu imi amintesc. mult timp am plutit, am inregistrat de parca eram operatorul si acum incerc sa ma uit la film si sa interpretez, dar prin ochii omului matur, deci deformez automat.

7 comentarii:

  1. cu intarziere, e adevarat: LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  2. La Multi Ani si de la mine , sa fii sanatoasa si iubita ! De cine vrei tu !
    Eu 18 ani : la mamaia la tara , curatzand grajdul de mizerie . I'll never forget that , for sure ! Asta mi-am dorit sa fac atunci , asta am facut !
    Eu la 30 de ani : acasa , singur , la calculator , cu un pahar de suc in fata . Mi-am pus un pierce in limba in ziua aia , pe care l-am scos dupa cateva ore pt ca nu mai puteam inghiti din cauza inflamatiei.
    Cum au fost celelalte zile de nastere ? Habar n-am , de cele mai multe ori am fost la munca . Ah , si una din ele in armata . Don't remember anything...

    RăspundețiȘtergere
  3. multumim, multumim :)

    alexius, asa avem mereu asteptari : la 18 sa inflorim, la 30 sa fim vai realizati. ce nu imi place fortarea , festivismul. ma feresc de el cat pot si in general anunt ca a fost ziua mea dupa. urari de bine primesc oricand si la multi ani la fel. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi & baftosi ani!
    (Si-acum hai sa citesc si restu', ca tu cand te-apuci sa scrii, o faci, nu gluma!)

    RăspundețiȘtergere
  5. merci, merci!
    (daca nu te-ai grabit, am macelarit deja postarile, sunt parti din noi care e bine sa ramana nespuse)

    RăspundețiȘtergere
  6. ani frumosi! ca daca-s multi si atat, n-ai rezolvat nimic... si nu pt ziua ta ca a trecut, nu ne-ai anuntat, asta e si nu imi place sa fiu eu ultima. deci te urez asa, pt ziua de azi.ca doar ziceai ca in fiecare zi e ziua noastra, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. da, ileana, la multi ani si tie si multumesc, ai prins ideea.

    RăspundețiȘtergere